بصیرت

به پایگاه «بصیرت»خوش آمدید.

به پایگاه «بصیرت»خوش آمدید.

بصیرت

اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهائى که بر ملتها وارد می­شود، در بسیارى از موارد بر اثر بى‌بصیرتى است. خطاهائى که بعضى از افراد می­کنند - مى‌بینید در جامعه‌ى خودمان هم گاهى بعضى از عامه‌ى مردم و بیشتر از نخبگان، خطاهائى میکنند. نخبگان که حالا انتظار هست که کمتر خطا کنند، گاهى خطاهایشان اگر کماً هم بیشتر نباشد، کیفاً بیشتر از خطاهاى عامه‌ى مردم است - بر اثر بى‌بصیرتى است؛ خیلى‌هایش، نمی­گوئیم همه‌اش.

مقام معظم رهبری امام خامنه ای دامت برکاته

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

چرا امام صادق علیه السلام، به رغم آن که 4 هزار شاگرد داشتند، قیام ننمودند؟!

8 تیر 1398

آیا امام حسین علیه السلام در طول حیات خود مذاکره‌ای انجام داده‌اند یا خیر؟ میشه توضیحی بدید که قابلیت استناد داشته باشه.

23 خرداد 1398

پیامبر اسلام خواندن و نوشتن را چه مدت پس از بعثت آموختند؟ البته با توجه به اهمیت اسلام به سواد و دانش؛ و اگر آموختند چرا کتابت قرآن را خود شخصا به عهده نگرفتند؟ (دیپلم / تهران)

3 اسفند 1397

چرا دفن پنهانی؟! آیا هیچ خبر، اثر و نشانه‌ای از قبر حضرت فاطمه زهراء علیها السلام وجود ندارد - چرا؟! (تهران)

21 بهمن 1397

چگونه می‌شود خصوصی‌ترین گفتگوها در شب عاشورا میان حضرات، در مقاتل نقل شده باشد؟ این موضوع سبب شبهه‌افکنی گسترده شده است!

15 بهمن 1397

پیامبر اکرم (ص) چند فرزند داشتند‌؟! از حضرت خدیجه چند فرزند؟! استاد دانشگاهی مدعی شد که ایشان از حضرت خدیجه (س) سه دختر داشتند و حتی یکی را به عقد یک شخص کافر درآوردند؟! البته این ادعا، با واسطه به من رسید وگرنه سند مطالبه می‌کردم. لطفاً صحت و سقم را مشخص بفرمایید.

6 بهمن 1397

چرا و به چه دلیل، بسیاری از اعراب پس از رحلت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله مرتد شدند؟! (تحلیل علل ارتداد در گذشته و حال)

18 دى 1397

علل و عوامل عزیمت حضرت شاه عبدالعظیم حسنی علیه السلام از مدینه به شهر ری چه بود؟

26 آذر 1397

در پاسخی گفتید که انجیل‌هایی که مسیحیان دراختیار دارند پنج‌تاست و اکنون نیز سخن ازششمین آنها مطرح شده. میشه نام این پنج انجیل و ششمین آن را هم بگید؟ چون تا آنجا که من می‌دانم انجیل‌های مسیحیان چهارتاست، (متا و یوحنا و لوقا و مرقس) و انجیل‌های دیگری هم بوده که بعضی از آنها کشف شده که انجیل برنابا یکی از آنهاست. در ضمن می‌خواهم بدانم انجیل خود حضرت عیسی چه شده؟ و آیا دلیلی برحقانیت انجیل برنابا وجود دارد؟ (لیسانس)

20 آذر 1397

چرا به ما شیعه جعفری می‌گویند، مگر علوی یا ... نیستیم؟ آیا دانشگاه ایشان با 4 هزار شاگرد واقعیت دارد؟ آیا اسم و اثری هست؟

2 آذر 1397

آیا جعل نامه ابوحنفیه توسط مختار صحیح است و اگر صحیح است آن را چگونه توجیه می‌کنید در واقع هدف مختار از این کار چه بود؟ (ارشد الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی)

21 مهر 1397

سایتی ادعا کرده که معاویه و امام علی (ع)هردو مومن بودند و فقط باهم اختلاف داشتند این دلیل نمی‌شود که به او فحش داد؛ و حتی در اثبات آیه‌ای آورده‌اند که می‌گوید: اگر دو مومن باهم اختلاف داشتند میان‌شان آشتی دهید و درادامه ادعا کرده که یزید شرب خمر نمی‌کرد و میمون باز نبود.

3 مهر 1397

مگر تمامی مردان، در حادثه کربلا شهید نشدند؟ پس این مقاتل را از زبان چه کسانی نوشتند؟ ممکن است تعدادی افراد در جنگ شرکت نکرده باشند و فقط حادثه را نوشته باشند؟ و اینکه چگونه می‌توان به راستی این مقاتل اعتماد کرد؟ (یازدهم ریاضی)

23 شهریور 1397

فدک - فرض کنید شخصی عادی املاک متعدد دارد وچند فرزند هم دارد ولی یکی از فرزندانش را به دلائلی بیشتر دوست دارد ویک قطعه از ملک خودش را به او هبه کرده است و آن فرزند هم تصرف کرده ولی شاهد ومدرکی بر هبه ندارد بعد از فوت پدر، فرزندان دیگر ادعا می‌کنند که: نه پدر هبه نکرده اگر هبه کرد کوسند ومدرکش‌؟ در اینجا قاضی چه حکمی می کند؟ در مورد فدک نیز همین طور!

20 مرداد 1397

زندگانی امام کاظم، حضرت موسی بن جعفر علیه السلام، در بیان مقام معظم رهبری

24 فروردین 1397
  • علی سواری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی