بصیرت

به پایگاه «بصیرت»خوش آمدید.

به پایگاه «بصیرت»خوش آمدید.

بصیرت

اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهائى که بر ملتها وارد می­شود، در بسیارى از موارد بر اثر بى‌بصیرتى است. خطاهائى که بعضى از افراد می­کنند - مى‌بینید در جامعه‌ى خودمان هم گاهى بعضى از عامه‌ى مردم و بیشتر از نخبگان، خطاهائى میکنند. نخبگان که حالا انتظار هست که کمتر خطا کنند، گاهى خطاهایشان اگر کماً هم بیشتر نباشد، کیفاً بیشتر از خطاهاى عامه‌ى مردم است - بر اثر بى‌بصیرتى است؛ خیلى‌هایش، نمی­گوئیم همه‌اش.

مقام معظم رهبری امام خامنه ای دامت برکاته

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

 

شعار مرگ بر آمریکا ریشۀ قرآنی دارد 

شعار «مرگ بر امریکا» دیگر متعلق به مردم ایران نیست

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

با توجه به آنچه که در روایات آمده است بعد از سلام دادن نماز ، مستحب است نماز گزار اول سه مرتبه الله اکبر گوید و بعد بخواند: (( لا اله الا الله الهاٌ واحداٌ و نحن له مسلمون لا اله الا الله و لا نعبد الا ایاه مخلصین له الدین و لو کره المشرکون لا اله الا الله ربنا و رب آبائنا الاولین لا إله إلا الله وحده وحده وحده أنجز وعده و نصر عبده و أعز جنده و هزم الأحزاب وحده، فله الملک و له الحمد یحیی و یمیت و هو على کل شئ قدیر)). و بعد تسبیحات حضرت زهرا (س) را گوید ، و بعد دعا بخواند که صلوات هم جزء دعا ها است و بعد سجده شکر انجام دهد. (1)
در سوالی که از مقام معظم رهبری شده است آمده:
در نماز جماعت بعد از سلام ابتدا آیه صلوات بر پیامبر تلاوت مى‏شود و نمازگزاران سه مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد «صلى الله علیهم اجمعین» مى‏فرستند، بعد از آن سه بار تکبیر مى‏گویند و سپس شعارهاى سیاسى به صورت دعا و برائت توسط مؤمنین با صداى بلند داده مى‏شود، آیا این کار اشکال دارد؟
جواب:
قرائت آیه و ذکر صلوات بر پیامبر و آل او «صلى الله علیهم اجمعین» نه تنها اشکال ندارد؛ بلکه مطلوب بوده و ثواب دارد، و مواظبت بر شعارهاى اسلامى و شعار انقلاب اسلامى (تکبیر و ملحقات آن) که یادآور رسالت و اهداف بلند انقلاب اسلامى ‏است، هم مطلوب ‏است . (2)
با توجه به جواب فوق بهتر است که همه تعقیباتی که در سئوال به آن ها اشاره شده بعد از نماز انجام شود. اما آنچه که مهم است رعایت نظم در انجام تعقیبات و برنامه های مسجد است.
بنا بر این خوب است که عده ای از مومنین و هیئت امنا برنامه ریزی کنند و ترتیب تعقیبات را مشخص کنند.
پی نوشت ها:
1. مفاتیح الجنان، ص28 ، اول تعقیبات مشترکه؛ عروة الوثقی،سید محمد کاظم یزدی، ج2، ص 615.
2. آیت الله خامنه ای، رساله اجوبه استفتائات، س 571.
موفق باشید.

  • علی سواری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی