بصیرت

به پایگاه «بصیرت»خوش آمدید.

به پایگاه «بصیرت»خوش آمدید.

بصیرت

اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهائى که بر ملتها وارد می­شود، در بسیارى از موارد بر اثر بى‌بصیرتى است. خطاهائى که بعضى از افراد می­کنند - مى‌بینید در جامعه‌ى خودمان هم گاهى بعضى از عامه‌ى مردم و بیشتر از نخبگان، خطاهائى میکنند. نخبگان که حالا انتظار هست که کمتر خطا کنند، گاهى خطاهایشان اگر کماً هم بیشتر نباشد، کیفاً بیشتر از خطاهاى عامه‌ى مردم است - بر اثر بى‌بصیرتى است؛ خیلى‌هایش، نمی­گوئیم همه‌اش.

مقام معظم رهبری امام خامنه ای دامت برکاته

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

پاسخ مفصل به یک شبهه

دوشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹ ق.ظ

🔴شبهه:
*شواهدی وجود دارد که باعث میشود ذهن انسان روی اینکه فاطمه دختر پیامبر باشد تردید جدی کند!!*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2695
چرا که یک جمع و تفریق بسیار ساده ما را به این نتیجه میرساند که خدیجه موقع تولد فاطمه ۶۰سال سن داشته و چنین چیزی عجیب است زیرا زنان نهایتا تا 55 سالگی امکان باردار شدن را دارند (احتمال خطر برای بارداری از 35 سال به بالا زیاد میشود چه برسد به 55 سال!!) شاید به همین دلیل است که زنان سید را مسلمین مستثنا می‌کنند و برای آنها سن بالاتری را قایل‌اند (اثبات این قضیه بر گردن خودشان)
ولادت فاطمه نامعلوم دور از چشم دیگران و اسطوره‌ای روایت شده و همین قضیه شک‌ها را دو چندان کرده است. پیغمبر از زنان دیگر خود یا صاحب فرزند نشده و یا اگر هم شده آن بچه‌ها در کودکی فوت شده‌اند (و اعراب به همین دلیل به او ابتر می گفتند) و برخی فرضیه مشکل پیغمبر در باروری را مطرح کردند!

🔵پاسخ:
1⃣ در مورد اینکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها دختر پیامبر نیست یک نظریه‌ی کاملا مطرود و غیر قابل اعتناست؛ زیرا روایات مافوق تواتر است و به هیچ عنوان قابل خدشه نیست و هیچ یک از مسلمین حتی اهلسنت چنین چیزی را نقل نکرده‌اند که با اختلاف روایات بشود آن را زیر سئوال برد.

2⃣ در مورد سن حضرت خدیجه سلام الله علیها هنگام ازدواج با پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم اختلاف وجود دارد و دررابطه با سن ایشان هنگام ازدواج، نقل‌های گوناگونی ذکر شده است از جمله: ۲۵سال / ۲۸ سال/ ۳۰ سال/ ۳۵سال / ۴۰سال و... (۱) اما از بابت اعتبار و تواتر حدیث، نقل ۲۵ و ۲۸ بین شیعه و سنی از اعتبار بالایی برخوردار است و نقل ۴۰ سال را ضعیف و شاذ می‌دانند. اکثر علما شیعه سن ایشان هنگام ازدواج را ۲۸ می‌دانند.
🔺برای پاسخ به شبهه سن حضرت خدیجه به این پست مراجعه کنید👇
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2696
3⃣ در مورد تاریخ تولد #حضرت_زهرا (س)، هم اختلاف وجود دارد. البته مشهور شیعیان قول تولد در سال پنجم بعثت را ذکر کرده‌اند و برخی اقوال دیگری ذکر کرده‌اند (از ۵ سال قبل از بعثت تا ۵ سال بعداز بعثت)
4⃣  اگر سن حضرت خدیجه کمتر از ۴۰ بوده باشد که هیچ ایرادی بر این قضیه وارد نیست. و هر زنی در این سنین توانایی باروری دارد.
👈اگر سن ازدواج حضرت خدیجه را حتی فرض ضعیف "۴۰ سال" و سال ولادت حضرت فاطمه (س) را نیز حداکثر آن یعنی "۵ سال بعد از بعثت" بگیریم در این صورت سن حضرت خدیجه (س) در موقع ولادت حضرت زهرا(س) حداکثر۶۰سال می‌باشد.
که اگر  حضرت خدیجه در یائسگی حضرت زهرا سلام الله علیها را باردار شدند قبول کنیم باز مشکلی بوجود نمی‌آید زیرا
✔️ اولا رساله‌های توضیح المسائل آمده که سن یائسگی زنان قریشی ۶۰سال است
✔️ ثانیا در قرآن کریم زنانی نام برده شده‌اند که در سن پیری دارای فرزند شده‌اند از جمله همسر حضرت ابراهیم و حضرت زکریا
📗ابن عباس در مجمع البیان ج۱ص۴۳۹.  نقل میکند👇
زکریا در هنگام تولد یحیی ۱۲۰ سال و همسرش ۹۸ سال سن داشتند.
یا حضرت ابراهیم که در سنین پیری اسماعیل و اسحاق به ایشان عطا شد.
ابن عباس همچنین در مجمع البیان ج۶ص۳۱۹ روایت میکند که اسماعیل در سن ۹۹سال و اسحاق در سن ۱۱۲ سالگی به ایشان عطا شد.
✔️ ثالثا در عصر حاضر هم گاهی اوقات شاهد بچه دار شدن زنانی هستیم که سن یائسگی آنان هم گذشته است. یک جستجوی ساده در اینترنت به راحتی این را برای شما ثابت خواهد کرد.
🔺بعنوان نمونه: راجو دوی لوهان هندی بعد از 40 سال انتظار در نوامبر 2011 در سن 70 سالگی اولین فرزند خود را به دنیا آورد یا بچه‌دار شدند👇
https://www.isna.ir/news/95022213794/
🔺 یا پیرمرد 71 و زن 60 ساله در ایران و صاحب فرزند شدند👇
https://www.mashreghnews.ir/news/13125/
و...موارد دیگر

5⃣ در مورد این فرضیه که چرا پیغمبر از بقیه ی زنان خود فرزند ندارند و آیا حضرت زهرا سلام الله علیها تنها فرزند رسول مکرم اسلام هستند باید دانست که فرضیه‌ای کاملا مطرود است. چرا که از ماریه، ابراهیم به دنیا آمد و ابراهیم پس از یک سال و ده ماه و هشت روز مُرد. ولى از حضرت خدیجه (س) فرزندان متعددى به دنیا آمدند. شیخ صدوق در کتاب «خصال» آورده است: 

🖋از حضرت خدیجه برای پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، شش فرزند به دنیا آمد: قاسم، عبدالله، ام کلثوم، رقیه، زینب و فاطمه زهرا سلام الله علیها و یک پسر هم از ماریه برای پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم به دنیا آمد (۲)
    📚منابع:
الصحیح من السیره ج 1 ص 126.
/ بحار الانوار، ج22 ص151 ح3 چاپ بیروت/ السلار، 1414ه ، ص 167 /المحقق الکرکی، 1412ه ، ج 2، ص 71 /النجفی، 1981م، ج 3، ص 220  / الطباطبایی الیزدی، 1399ه ، ج 1، ص 315/ الموسوی الخمینی، 1377، ج 1، ص 328/ المرعشی، 1412ه ، ص 75.

🖌ویکی شبهه
📤پاسخگویان:
عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:👇
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3486
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/13815
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2695
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan

  • علی سواری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی