بصیرت

به پایگاه «بصیرت»خوش آمدید.

به پایگاه «بصیرت»خوش آمدید.

بصیرت

اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهائى که بر ملتها وارد می­شود، در بسیارى از موارد بر اثر بى‌بصیرتى است. خطاهائى که بعضى از افراد می­کنند - مى‌بینید در جامعه‌ى خودمان هم گاهى بعضى از عامه‌ى مردم و بیشتر از نخبگان، خطاهائى میکنند. نخبگان که حالا انتظار هست که کمتر خطا کنند، گاهى خطاهایشان اگر کماً هم بیشتر نباشد، کیفاً بیشتر از خطاهاى عامه‌ى مردم است - بر اثر بى‌بصیرتى است؛ خیلى‌هایش، نمی­گوئیم همه‌اش.

مقام معظم رهبری امام خامنه ای دامت برکاته

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم واحشرنا معهم والعن مبغضیهم واعدائهم اجمعین
در۳۱شهریورماه۱۳۹۷درساعت نه صبح حمله تروریستی دربلوار قدس اهواز رخ داد که در همان ساعت اولیه رخ دادن آن گروهک تجزیه طلب الاحوازیة توسط شبکه BBCبریطانیا رسما مسؤلیت آن را بعهده گرفت.
ونتیجه آن بشهادت رسیدن 25نفر وزخمی شدن 69نفر از هموطنان ماست که بیشتر آنها غیرنظامی بودند وکوچک ترین آنهاکودک چهارساله بود.
شاهدان عینی همگی ذکر کردند که تروریست های مزدور و وطن فروش در ابتدای حمله آتش بسوی مردم گشودند که این نشان از آن دارد که آنها هدفشان کشتن حداکثری بود واین شیوه همان شیوه تکفیری هاست.
این فاجعه دردناک نشان داد که جوانان این مرز وبوم علی رغم تبلیغات وتلقین های دشمنان هنوزدارای غیرت واز خود گذشتگی هستند بگونه ای که مشاهده شد این جوانان غیور بجای اینکه فرار کنند ،آنگاه که زن وبچه ها را در ترس ودر خطر دیدند به کمک آنها شتافته و خود را سپر آنها قرار دادند،واین نکته تاریخی را باید در تاریخ ایران نگاشت ومردم شریف ایران نباید آن را فراموش کنند. ودرسی که از این شهامت وغیرت وجوانمردی واز خود گذشتگی باید یاد بگیریم را نسل به نسل به آیندگان منتقل کنیم.
آنچه که باید برآن تاکید بکنیم وبه گوش مسؤلین هم باید برسد این است که توجه به فعالیت های فرهنگی درمساجدوحمایت مالی ومعنوی از آن فعالیت ها باید بصورت مضاعف بیشتر گردد ،تا دشمنان که باصرف بودجه های نامحدوددرحال کار ضدفرهنگی وضد دینی برای تغییر عقاید جوانان ماهستند شکست بخورند.
مطمئنا این چهارنفر تروریست که عوامل اجرایی این فاجعه هستند ،همان هایی هستند که در همین مدارس ایران در زمان کودکی ونوجوانی درس خوانده اند ودر همین فضای ایران اسلامی ما رشد کردند، چرا باید به این حد برسند که عقیده باطلی پیدا کرده و کشتن هم دین ها وهم وطن های خود را جهاد فی سبیل الله بیانگارند؟
چه چیز سبب شد آنها به این تغییر در عقیده برسند؟
آیا جز این نیست که ما در کارفرهنگی بر آنها کم گذاشته ایم؟
هرکدام از ما مقدار درصدی که مقصربودیم در تغییریافتن عقیده امثال این تروریست ها را با کمی تفکر می توانیم بیابیم وبهمان مقدارباید استغفار کنیم وبهمان مقدار هم باید جبران کنیم وسعی وتلاش کنیم تا آن اشتباهات را تکرارنکنیم.
زیرا که همگی مسؤولیم وباید در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشیم.
اگر خواننده این متن رئیس جمهوربلشد باخود خلوت کند ودقایقی فکر کند که چند درصد در تغییرعقیده برخی جوانان امثال این تروریست ها مقصراست؟
اگرخواننده این متن امام جمعه جایی باشد یا وزیراطلاعات است یاقاضی یا بقیه نیروهای امنیتی باشند ،واگر مسؤولین ادارات تبلیغات وارشاد وآموزش وپرورش ویا حتی فرماندهان نظامی وانتظامی ویاحتی نمایندگان مجلس وشوراهای اسلامی وفعالان فرهنگی مساجد وکانون های فرهنگی ومعلمان وسرمایه داران ومتمولان جامعه وحتی مردم عادی، همگی اندکی فکر کنند به این نتیجه خواهندرسید که :نسبت به توانایی مادی یا معنوی یامسؤولیتی یا آبرویی یا.. که داشتند برای جلوگیری از تغییرعقیده در جوانان که دشمن باتمام توان مادی ومعنوی خود در پی آن است، چند درصد می توانستند مفیدباشند؟ چند درصد از آن توان را توانستند اجرایی کنند؟ یک جمع وتفریق ساده می تواند آنها را به این نتیجه برساند که آنها چند درصد تقصیر کار هستند؟وبهمین مقدار استغفار کنند .وبهمین مقدار اقدام به جبران کنند.دراین صورت است که امام عصر حضرت حجة بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف اجازه بیرون رفتن از غربت غیبت را از خداوند متعال دریافت می کند.
دراین صورت است که دشمنان مأیوس می شوند از خرابکاری در کشور
ودراین صورت است که حرف های رهبری معظم انقلاب که سالهاست توجه به حمایت از کارهای فرهنگی بامحوریت مساجد را گوشزد می کند وسالهاست کلام گهربارش برزمین مانده است ،عملی  می شود.ودیگر رهبر معظم انقلاب مظلومانه نخواهد گفت که من از دغدغه کارفرهنگی شب ها خواب ندارم.
پس یاعلی بگوییم واشتباهاتمان را جبران کنیم تا در پیشگاه خداوند متعال سرافکنده نباشیم.
والسلام علی من اتبع الهدی
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
۱۴محرم الحرام۱۴۴۰
دوم مهرماه۱۳۹۷
عبدالحسن سواری

  • علی سواری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی