بصیرت

به پایگاه «بصیرت»خوش آمدید.

به پایگاه «بصیرت»خوش آمدید.

بصیرت

اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهائى که بر ملتها وارد می­شود، در بسیارى از موارد بر اثر بى‌بصیرتى است. خطاهائى که بعضى از افراد می­کنند - مى‌بینید در جامعه‌ى خودمان هم گاهى بعضى از عامه‌ى مردم و بیشتر از نخبگان، خطاهائى میکنند. نخبگان که حالا انتظار هست که کمتر خطا کنند، گاهى خطاهایشان اگر کماً هم بیشتر نباشد، کیفاً بیشتر از خطاهاى عامه‌ى مردم است - بر اثر بى‌بصیرتى است؛ خیلى‌هایش، نمی­گوئیم همه‌اش.

مقام معظم رهبری امام خامنه ای دامت برکاته

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

کلامی (اعتقادی)

چگونه می‌توانیم اثبات کنیم که خداوند کامل مطلق است؟ زیرا در براهینی مثل برهان امکان و وجوب، ما تنها پی به وجود مستقل و یا همان واجب الوجود می‌رسیم. اما به این موضوع پی‌ نمی‌بریم که او چه صفاتی دارد؟

18 تیر 1398

اگر خالق صفت خداست، پس باید خدا همیشه خلق کند، لذا این نتیجه حاصل می‌شود که جهان ازلیست. لطفا در این باره پاسخ بدهید و به روشنگری بپردازید‌. این استدلال را چگونه رد می‌کنید‌؟

4 تیر 1398

منظور از "وجود، حضور و ظهور دین" در میان جوامع مختلف انسان‌ها چیست؟ اگر پاسخی از طرف شما دریافت کنم، می‌توانم در موارد دیگر نیز قدم به قدم جلو بروم. (دوم نظری، تبریز)

3 تیر 1398

وقتی ادیانی چون اسلام، مسیحیت و یهودیت، همه ادیان الهی هستند، پس چرا این همه اختلاف وجود دارد، حتی اعتقاداتی که از نظر اسلام کفر است؟!

2 تیر 1398

آقای جان رالز فیلسوف مشهور لیبرالیست که نظریه‌ی جدیدی را درباره "عدالت" بیان کرد، در کتاب نظریه‌ای در باب عدالت می‌گوید:"هیچ دین و الهیاتی نمی‌تواند مدافع عدالت باشد. ادیان و الهیون همواره در طول تاریخ برای تحقق عدالت در جامعه مانع ایجاد کرده‌اند. هرجا ادیان حاضر بوده‌اند، عدالت از آنجا فرار کرده است. او حتی می‌گوید: "باید خدا در از اجتماع دور کنیم". نظر شما چیست؟

30 خرداد 1398

جوانی سوال می‌کند که من اعمال و مناسک عبادی و واجبات مثل نماز و روزه و... را به خوبی و در وقت آن انجام می‌دهم ولی به جهاد و مبارزه کاری ندارم، آیا این تفکر هم راهی به بهشت پیدا می‌کند؟ (دکتری جامعه شناسی / سبزوار)

26 خرداد 1398

برخی می‌گویند که خداوند همان انرژی است و با نظریه‌های خود که از فیزیک کوانتوم سرچشمه می‌گیرد، این را به ظاهر ثابت می‌کنند. جواب شما در مورد این شبهه چیست؟

21 خرداد 1398

چه کنیم تا خدایی که به او ایمان داریم را بیشتر و بهتر بشناسیم؟ تا خداشناسی و خداپرستی ما، اینگونه ساده و عوامانه نباشد؟!

15 خرداد 1398

می‌دانیم که چیزی از هیچ به وجود نمی‌آید. قبل از خلقت جهان که ماده نبوده است چطور خداوند آن را خلق کرده است؟ یعنی خداوند اراده کرده چیزی را از هیچ خلق کند؟!

30 اردیبهشت 1398

رحمت یعنی چه و به چه می‌گویند؟ آیا ناامیدی از رحمت خدا، یعنی ناامیدی از آینده یا ناامیدی از بخشش گناهان یا چه؟ اصلا چه زمان باید نا‌امیدبود‌؟

22 اردیبهشت 1398

هدف از آفرینش، برای خدا، نه برای ما که عبودیت و کمال می‌باشد، چه بوده است؟ اگر بگویید: «عقل ما نمی‌رسد»، پاسخی گمراه کننده است. (کارشناسی نرم‌افزار)

15 اردیبهشت 1398

نوشته‌اید: «چیزی که ازلی باشد، هستی عین ذاتش می‌باشد؛ پس هیچ گونه نقص، نیستی، کاستی، نیاز و بالتبع حرکت و تغییر به آن راه ندارد؛ و ماده این چنین نیست»؛ لطفاً به زبان ساده و با مثال شرح دهید. (کارشناس ارشد نرم‌افزار)

12 اردیبهشت 1398

من دو سوال درباره صلوات دارم: اول اینکه مگر ما وقتی صلوات می‌فرستیم، ثوابش به همه 14 معصوم علیهم السلام نمی‌رسد؟ پس چرا بعضی از بزرگان مثل حضرت آیت الله بهجت فرموده‌اند: زیاد صلوات بفرستید و به امام زمان سلام الله علیه هدیه کنید؟ دوم اینکه وقتی ما ذکر مبارک صلوات را می‌فرستیم، اگر ثوابش را به اموات و یا معصومین هدیه کنیم، آیا ثواب آن صلوات به حضرت محمد و آلش هم می‌رسد؟

10 اردیبهشت 1398

ایمان قلبی به چیزی، چگونه ایجاد می‌شود و به آن یقین پیدا می‌کنیم؟ مثلا می‌خوانیم که نماز معراج مومن است و می‌دانیم که این حدیث صحیح است، اما واقعا به آن باور نداریم که نماز‌هایمان اینگونه می‌شود.

8 اردیبهشت 1398

می دانیم که حرکت در خدا وجود ندارد‌. آیا اراده کردن خداوند به معنای عوض کردن تصمیم و حرکت در او نیست؟ همچنین چه تفاوتی بین صفات فعل و ذات خدا وجود دارد؟ چگونه فعل خدا تغییر می‌کند ولی ذاتش نه‌؟

3 اردیبهشت 1398
  • علی سواری

نظرات  (۲)

راستی اگر هم مایل به تبادل لینک بودید لطفا اطلاع بدید
خیلی ممنون
سلام و عرض خسته نباشید
سایت بسیار زیبایی دارین
اگه براتون زحمتی نیست به وبلاگ من هم سر بزنید
با تشکر از شما
http://learnhtml5.blog.ir/
پاسخ:
از اینکه به وبلاگ بنده سر زدید ونظر دادید تشکر می کنم
ان شاءالله وبلاگ شما سر می زنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی